(1)事業者の名称

キャプラン株式会社

(2)個人情報保護管理責任者

キャプラン株式会社 CCO(チーフコンプライアンスオフィサー)
連絡先:privacy@mail.caplan.jp

(3)個人情報の利用目的

ご入力いただいた個人情報は、セミナーに応募された方に対し、当社主催または提携団体主催のセミナーを適切に運営すること、および他のセミナーのご案内などの目的のためにのみ利用いたします。

(4)個人情報の第三者提供について

ご本人の同意がある場合または法令に基づく場合を除き、取得した個人情報を第三者に提供することはありません。

(5)個人情報の取り扱いの委託について

セミナーを適切に運営するために、取得した個人情報の一部または全部をセミナー講師または主催する提携団体に委託する場合があります。委託処理を行う場合には、個人情報保護水準が高いことを条件として委託先を選定し、機密保持契約を結んだ上で実施いたします。

(6)個人情報に関するお問い合わせについて

ご本人からの求めにより、当社が保有する開示対象個人情報の利用目的の通知・開示・内容の訂正・追加または削除・利用の停止・消去および第三者への提供の停止(「開示など」といいます。)に応じます。開示などに応ずる窓口は、「個人情報に関するお問い合わせ先」までお申し出ください。

(7)個人情報の安全管理措置について

取得した個人情報については、漏洩、減失またはき損の防止と是正、その他個人情報の安全管理のために必要かつ適切な措置を講じます。

(8)受講料のお支払い

受講料はクレジットカードまたは銀行振込でお支払いください。
クレジットカードでのお支払いをご希望の方はカード番号、カード有効期限、カード名義をご入力ください。MUFGカード、DCカード、UFJカード、NICOSカード、VISA、MasterCard、JCB、American Express、Diners Clubの各カードがご利用いただけます。
銀行振込をご希望の方には、振込先口座等について事務局よりご連絡を差し上げます。
お申し込みをキャンセルなさる場合は必ず事務局までご連絡ください。一旦お振り込みいただきました受講料は原則としてご返金いたしません。ただし、受講開始前にキャンセルのお申し出をいただきました場合に限り、所定の事務経費を差し引いた金額をご返金いたします。

【クレジットカード情報を含む個人情報の取り扱いについて】
クレジットカード情報の取得者名は、カード決済代行会社である三菱UFJニコス株式会社およびソニーペイメントサービス株式会社となり、キャプラン株式会社ではクレジットカード情報の取得および保管は一切行いません。

個人情報に関するお問い合わせ先

キャプラン株式会社 Jプレゼンスアカデミー事業部
〒107-0062
東京都港区南青山 3-1-31 NBF南青山ビル 2階
FAX 03-5772-4424

Handling the Personal Information Acquired from Inquiries and Course Applications

(1)Company Name

Caplan Corporation

(2)Person Responsible for Personal Information Protection Management

Caplan Corporation Chief Compliance Officer (CCO)
e-mail:privacy@mail.caplan.jp

(3)Purposes of Personal Information Use

Acquired personal information is used for the following purposes:

  • Response to inquiries

  • Contact of applicants and management of seminars held by our company

  • Introduction of seminars, services and campaigns

  • Request for questionnaires

  • Request for opinions and feedback after seminars

  • Creation of statistical information

(4)Provision of Personal Information to Third Parties

Without the consent of the person or except in cases where required by law, we do not provide information to third parties.

(5)Handling of Personal Information Entrustment

For the proper management of seminars, there are cases where we entrust acquired personal information entirely or partially to seminar trainers. In such cases, we select entrusted persons with a high level of personal information protection as a condition and entrust the information upon entering into a nondisclosure agreement.

(6)Disclosure of Personal Information and Inquiries Regarding Disclosures, etc.

We will respond to requests for revision, addition or deletion in notices, disclosure, and content of the purpose of use of disclosed personal information; termination of use; deletion; and the discontinuation of entrusting personal information to third parties. Please refer to “For Inquiries” contact information below regarding disclosure, etc.

(7)Personal Information Protection Management Measures

We will take necessary and appropriate measures to prevent and rectify the divulgation, loss, or damage of acquired personal information and to manage personal information protection.

(8)Payment for Seminar Fee

A payment of seminar fee by bank transfer or credit card is acceptable. In cases where the payment is made by credit card, the credit card number, expiry date, account holder's name will be required to input. MUFG card, DC card, UFJ card, VISA, MasterCard, JCB, American Express and Diners Club are acceptable to use.
In cases where the payment is made by bank transfer, our bank account number etc. will be informed separately by our seminar office.
In cases where you request to cancel your application, please inform our seminar office without fail. We will not refund the seminar fee which has already been paid by bank transfer in principle. However in cases where a request of cancellation is made only before the seminar commencement, we will refund the rest after deducting the clerical expenses prescribed from the total amount of fee.

“Handling the Personal Information including Credit Card Information”
Your credit card information will be acquired by Mitsubishi UFJ NICOS Co., Ltd. and Sony Payment Services Inc. as a settlement agency and Caplan Corporation will not acquire nor retain any credit card information.

For Inquiries - regarding complaints, consultation, etc. in the handling of personal information:

Caplan Corporation
J-Presence Academy Business Division
NBF Minamiaoyama bldg 2F
3-1-31 Minamiaoyama bldg 2F, 3-1-31 Minami-aoyama, Minato-ku, Tokyo 107-0062
FAX 03-5772-4424

Please note any enquiries or requests related to the result or the content of interview will not be responded.

お電話でのお問い合わせ

9:30~18:00(土日祝日を除く)